Personale

Hvem vil du møde på klinikken og hvad brænder de hver især for?

Roskilde Dyrlægehus er helt bevidst om, at det er et tillidshverv at være dyrlæge.
Derfor vil vi tilstræbe os på, at det er samme dyrlæge eller veterinærsygeplejerske der møder dig hver gang.
Vi har forskellige styrker, så det kan dog give værdi at inddrage kollegaer i et behandlingsforløb, hvis vi mener det vil give det bedste resultat til gavn for dig og dit kæledyr.
Det gør vi naturligvis i samråd med dig som ejer.

JBN_SIMON_00410.jpg

Simon Mogensen, Dyrlæge & Indehaver

Smertebehandling & ledelse

JBN_SIMON_00380.jpg

Helle Johnsson, Dyrlæge

Intern medicin & dermatologi

JBN_SIMON_00499.jpg

Nanna Fredslund, Veterinærsygepl.

Hundeadfærd & tandlidelser

Simon Mogensen

Simon blev dyrlæge i 2006 og flyttede herefter til Jylland.

"I min tid som dyrlæge har jeg haft særlig interesse for narkose og smertebehandling og har derfor haft mange smertepatienter, herunder gigt- og ledpatienter, mellem hænderne. Jeg anvender derfor nogle af de mest skånsomme bedøvelsesteknikker der findes til mine patienter og har naturligvis også fokus på smertebehandling efter operation".

Efter en årrække som praktiserende dyrlæge var Simon leder i medicinalbranchen. Alligevel var der overskud til at åbne Den lille dyreklinik i Kalundborg sideløbende.

Simon har nu helliget sig dyrlægefaget fuldt ud og åbnede i 2022 Roskilde Dyrlægehus for at kunne arbejde med hans største passion; dyr og mennesker.

En af Simons passioner er ledelse. Med hans praktiske erfaringer fra tidligere er det hans drøm, at drive dyreklinikker med størst mulig arbejdsglæde. Høj arbejdsglæde vil nemlig kunne mærkes på alle der kommer i klinikken; dyr, som mennesker.

Simon må desværre nøjes med at klappe andre menneskers kæledyr.

Helle Johnsson

Helle blev dyrlæge i 2009.

Hun har overvejende arbejdet på smådyrsklinikker i København og Nordsjælland, men har også været selvstændig dyrlæge.

Helle vil du møde i konsultationen, hvad enten det er til vaccination, indlæggelser eller mere komplicerede sygdomstilfælde.

Udredninger inden for intern medicin og hudlidelser er Helles store kompetenceområde.

Desuden har Helle stor interesse for og viden om seniordyrs lidelser.

Roskilde Dyrlægehus fik Helle i sin fold op til åbningen af dyrlægehuset i november 2022.

Helle nyder at færdes i naturen med sin labrador Bessie, men huskatten Buster foretrækker et varmt tæppe på sofaen.

Nanna Fredslund

Nanna begyndte sin uddannelse som veterinærsygeplejerske på Solrød Dyreklinik i 2016.

Efter endt uddannelse i 2019 fik Nanna ansættelse hos Dyrenes beskyttelse i Roskilde, hvor hun havde stor indflydelse på behandlingen af tilskadekommet og hjemløse dyr.

Efter 2 år gik Nanna på barsel og blev mor til en dreng.

Roskilde Dyrlægehus var så heldig at kunne ansætte Nanna efter hendes barsel og op til åbningen af dyrlægehuset i november 2022.

Nanna har stor interesse for hundeadfærd og tandlidelser hos dyr.

Hver dag må Nanna lufte sine to dansk-svensk gårdhunde, Malou og Futte.